Astăzi, . Ultima actualizare: 21 ianuarie 2012

Pagina principală Utilitare Cîte două ouă

Cîte două ouă

Mărimea corpului de litere

Persoanele care consumă zilnic cîte două ouă au mai multe şanse de a pierde în greutate şi de a înregistra o scădere a nivelului de colesterol, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, publicat în “The European Journal of Nutrition”. Studii anterioare au scos la iveală o legătura directă între consumul de alimente bogate în colesterol, precum ouăle, şi creşterea nivelului de colesterol din sînge. Acest lucru contribuie la creşterea riscurilor de maladii cardiace. Însă noul studiu a demonstrat că persoanele care consumă zilnic cîte două ouă, adoptînd, în acelaşi timp, o dietă hipocalorică, nu numai că pierd în greutate, dar şi înregistrează o scădere a nivelului de colesterol rău din sînge. La studiu, care a durat 12 săptămîni, realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Surrey, coordonată de profesorul Bruce Griffin, au participat 50 de voluntari supraponderali, dar sănătoşi. Voluntarii au consumat zilnic cîte două ouă şi au adoptat o dietă hipocalorică recomandată de “British Heart Foundation”. Un alt grup de 50 de voluntari a urmat aceeaşi dietă hipocalorică, fără să includă şi ouăle în consumul zilnic. Ambele grupuri de voluntari au pierdut în greutate şi au înregistrat o scădere a nivelului de colesterol rău. Studiul a demonstrat că nu există dovezi care să susţină ideea că un nivel crescut de alimente bogate în colesterol, precum ouăle, ar contribui la creşterea riscurilor de maladii cardiace. Se crede că persoanele care consumă ouă la micul dejun pierd în greutate, pentru că acest aliment prelungeşte senzaţia de saţietate. Studiul vine în sprijinul unor lucrări anterioare, care indică faptul că grăsimile saturate, ce se găsesc în produse de patiserie, carne procesată, biscuiţi şi prăjituri, contribuie mai mult la creşterea nivelului de colesterol rău din sînge decît alimentele bogate în colesterol, precum ouăle, care conţin puţine grăsimi saturate. Hipercolesterolemia este un factor de risc major pentru maladiile cardiovasculare.

     

Vizualizări: 260    





Adaugă comentariu

Scrie informatia din imaginea:


Pe saitul nostru nu e permis:
- Să fie ofensaţi participanţii la discuţie, să fie comise atacuri la persoană;
- Să fie utilizate cuvinte injurioase şi mesaje denigratoare;
- Să fie propagată ura interetnică şi violenţa;
- Să apară comentarii care nu se referă la materialul luat în discuţie;
- Să fie comentate intervenţiile administraţiei saitului.
Page Ranking Tool