Munca la distanță văzută ca un beneficiu

Un studiu de oră recent realizat de Kaspersky a stability că trei sferturi dintre angajați nuși doresc să revină la paradigmele tradiționale de lucru, dinaintea pandemiei de Covid.

În cadrul acestui studiu au fost chestionați 8.000 de angajați din IMM-uri din mai multe industrii. Sondajul a dezvăluit că aproape trei sferturi dintre angajați (74%) doresc să reorganizeze modul tradițional de lucru pre-COVID-19.

În comunicat se arată că în loc să se întoarcă la defășurarea activităților obișnuite de la job, angajații din întreaga lume își modelează acum un viitor de business în condițiile lor, indiferent dacă acest lucru înseamnă că își petrec mai mult timp cu cei dragi (47%), economisind bani (41%) sau lucrînd de la distanță (32%).

Aproape doi din cinci lucrători (39%) își doresc să lase în urmă programul de lucru 9:00 – 17:00, iar numărul acestora este și mai mare pentru cei cu vîrste între 25-34 (44%), sugerînd o tendință în creștere. Un număr similar dintre aceștia (34%) sînt gata să spună adio birourilor fixe și aproximativ o treime (32%) vor să termine cu săptămîna de lucru de cinci zile.

Cercetarea a evidențiat, de asemenea, că aproape o treime (32%) dintre angajați consideră munca la distanță ca al treilea cel mai mare beneficiu care vine ca un avantaj secundar al pandemiei actuale, după timpul cu familia (47%) și economisirea banilor (41%).

Ne confruntăm cu un moment definitoriu și foarte interesant. Este clar că această pandemie a accelerat transformarea digitală și a accentuat îmbinarea vieții noastre profesionale cu cea personală. Vedem acum că angajații folosesc tehnologia pentru a-și crea un nou viitor și care preiau conducerea în adoptarea schimbărilor, în căutarea unei mai mari libertăți și a flexibilității. Companiile au acum misiunea de a adapta și remodela locul de muncă modern, făcîndu-l mai productiv, mai sustenabil și mai maleabil, spune Alexandr Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky.

Kaspersky a desemnat firma de cercetare independentă Censuswide să realizeze un sondaj pe 8.076 de angajați ai companiilor mici și mijlocii (10 – 250 de angajați) în Brazilia, Belgia, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Luxemburg, Malaysia, Mexic, Olanda, Rusia, Spania, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA în octombrie 2020.