Asta după ce am ars cu bulevardul Ștefan cel Mare

Primarul general, Ion Ceban, a convocat astăzi reprezentanții tuturor regiilor pentru a face clarificări cu privire la reparația drumurilor din municipiul Chișinău. Edilul capitalei s-a arătat nemulţumit de faptul că acţiunile de reparaţii a infrastructurii rutiere nu sînt coordonate între serviciile responsabile, efectuîndu-se haotic. ,,Unul sapă, altul acoperă, unul descoperă țevile, altul dă din umeri că nu cunoaște a cui este gaura, iar oamenii sînt cei care ne întreabă pe noi și pe mine personal de ce durează reparația unui drum. Acțiunile în această privință trebuie să fie coordonate. Pînă a face reparație trebuie să luăm cap coadă obiectul și să nu intervenim haotic și să dăm vina unul pe altul”, a menţionat primarul general. Acesta a solicitat ca pe parcursul a 2 săptămîni, responsabilii să se întîlnească la o masă, pentru a face un document unic de informații cu privire la toate șantierele din capitală. Mai mult, pe fiecare șantier urmează a fi desemnat un responsabil de proiect care va răspunde pentru tot ce se întîmplă și va gestiona procesul. Preturile trebuie să cunoască în detaliu despre fiecare intervenție care are loc în sector (cauza intervenției, cine intervine, cînd încep lucrările, cînd finalizează). Fiecare intervenție trebuie să fie efectuată după un plan bine stabilit și termeni clari de finalizare. ,,Voi monitoriza personal acest domeniu. Oamenii prea mult au așteptat drumuri de calitate și au obosit să vadă neglijența unor responsabili. Sunt banii publici, iar cei care nu își vor face munca corect, vor fi sancționați”, a conchis Ion Ceban.

Acest proiect a costat orașul aproximativ 7 milioane de euro, dar, de fapt, acești bani au fost aruncați în vânt și îngropați în asfalt. Cei responsabili ar trebui pedepsiți”, a spus Ceban.

Potrivit acestuia, unul dintre institutele de proiectare a efectuat o examinare pentru a evalua calitatea lucrărilor de asfaltare. Această expertiză a arătat că au fost comise încălcări grave în aproape fiecare etapă a lucrării.

„La efectuarea lucrărilor, probele necesare nu au fost prelevate și procentul de bitum a fost crescut. Din cauza nerespectării aproape a tuturor normelor, asfaltul a devenit ondulat și „plutește” în unele locuri. Și acum, după mai bine de 2 ani, vedem gropi de 20-25 cm adâncime”, mai punctează edilul capitalei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.